lördag 1 september 2012

Ommålat!

Jag vet att många av er hejade på den turkosgröna färgen som redan fanns på fågelbadet (se gårdagens inlägg), men den kändes lite "too much" i kombination med den gröna bänken och det röda rostornet, så ommålning blev det till sist iallafall. Sprayfärg eller båtfärg, sa de på färghandeln när vi frågade vad man målar glasfiber med. Eftersom sprayfärgen både var billigare, smidigare och fanns i snyggare färger, så fick det bli det.

Vi bottnade först med en mörkare grafitgrå, och min egen lille konstnär "snöade" sedan en ljusare grå spray ovanpå. Resultatet blev att det faktiskt ser ut som snäckan är gjord i sten. Det blev hur bra som helst; jag kunde inte vara nöjdare! Torkade snabbt som attan gjorde det med, så nu ikväll kunde vi inte låta bli att hälla i vatten.


Som på beställning hittade jag stora fina prydnadsgräsplantor (Flamingo, Prairie och Hameln) för ynka 30 kronor styck på höstmarknaden som ägde rum här i byn idag. Två av sorterna blir ca 175 cm höga på sikt, så de kommer nog att täcka bra i bakkant.


Imorgon ska vi släpa dit lite mer sten, sen ska jag försöka få till lite bättre helhetsbilder. Att fota i silande kvällssol är inte optimalt... Nu är jag och mina kolsvarta fötter redo för duschen. Skön lördagkväll på er där ute i stugorna!

12 kommentarer:

  1. Måååste ta mig nerför en riktig helhetsbild snart! Ser ursnyggt ut! Tänk, vem hade kunnat ana vad detta ufo hade att ge när det stod där vid garaget..?

    SvaraRadera
  2. Oh, jösses, så läckert, vilka otroligt underbara färger ihop! Den gröna soffan där bakom och vattenblänket framför, vilken fullträff!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. det blev ju bara sååååå läckert, nu är jag ännu mer avis på dig.. Så fint..

    //

    Elisabeth i Vännäsby

    SvaraRadera
  4. Superläckert !!
    Har man bara "seendet" för vad som kan BLI vackert kan man skapa vad som helst av vad som helst ... precis som du gjort nu !
    Vilken plats det kommer att bli !
    Den grå färgen blev verkligen jättefin och när gräset växer upp ... WAAOO !!
    Förstår att du är helnöjd !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Det blev jätte fint. Så fin trädgård du har.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Det blev jätte fint.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  7. Åh, jisses så snyggt det blev! Vilken vacker vy, och inget går väl upp emot ett vattenblänk i trädgården! Nu kan du väl snart anmäla dej till "Tusen trädgårdar" och ha visning!!!:)
    Så fint det blev!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Okej då. Jag ger mig ;) Det blev ännu snyggare nu när konstnären lagt sin hand vid badet. Vilken häftig plats att vara på!

    Visade sambon bilden från förra inlägget och han blev eld och låger. "Där ser du", sa han. "Man bara MÅSTE ha vatten i trädgården annars är det ingen trädgård".

    Får nog ut och spana efter UFO:n jag med. Jag vill ju gärna ha en trädgård ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  9. Vilken skön vrå i trädgården! Jag hittade din blogg via Lisas Hus och oj så trevligt att hitta hit.... Här finns mycket att titta på, blir allt kvar en stund om jag inte stör! :)

    MVH
    Linnea

    SvaraRadera
  10. Det blev ju jättebra! Håller med och att det kunde blivit lite för mycket annars!

    SvaraRadera
  11. Jag var en av dem som gillade fågelbadets färg innan. Men måste nog säga att det blev väldigt bra när det blev ommålat:) Vilken tur du har som hittade så fina plntor till det otroliga priset av 30 kr/st. Min typ av marknad!
    Du har slitit hårt och det blir superfint
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!