onsdag 3 oktober 2012

Hemkär så det förslår

Ibland undrar jag om det finns någon i hela världen som är lika hemkär som jag. Jag vill liksom gå hemma och skrota mest hela tiden. 

Ofta drabbas jag av ett okontrollerbart lyckorus på fredagseftermiddagen, när jag vet att jag ska få tillbringa hela helgen på hemmaplan, och de gånger jag har resor och andra saker inplanerade (som jag egentligen vet blir hur trevliga som helst) börjar jag ofta längta hem redan innan jag har backat ut genom grindhålet. 


Så skönt att få vara hemma och bara vara! Jag tror minsann att jag börjar bli världsfrånvänd på gamla dar...

6 kommentarer:

  1. Jessica, grannen3 oktober 2012 kl. 19:41

    Jag är precis likadan! O eftersom jag är 10år yngre kan vi nog lägga det där med åldern bakom oss! Det är helt enkelt bara ljuvligt att bo här i vår backe! Ni har det så fint!

    SvaraRadera
  2. Ja men du, här är ännu en hemkär tant. Att skrota runt hemma är lätt det bästaste som finns! Skulle inte ha något som helst emot att vara ledig från, säg, mars-okt. Inga problem what so ever. Så klart skulle jag ändå ha full lön. Shit, där sprack den drömmen...

    Två dagar kvar. Sen kan vi skrota igen!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Jag stämmer in på din beskrivning. Har inte varit utomlands sedan 1992 men i november ska jag till Rom i fyra dagar minsann. Älskar att vara hemma i min trygga vrå.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hemma ÄR bäst! Jag är likadan!
    Jag älskar att bara vara hemma och grejja, skulle välja det framför det mesta. Semester när andra flackar omkring och ska hinna så mycket som möjligt spenderar jag hellre i lugn och ro hemma!
    Det måste betyda att vi har skapat ett hem som är rätt för oss!? ;)

    Hälsning från smeden i Solglänta,
    Linnea

    SvaraRadera
  5. Jag är också hemmakär! Du är inte ensam om det!! Så fort jag åker hemifrån längtar jag hem igen.
    Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  6. Jag med!
    Jag är vansinnigt glad varje gång jag har en helg som är tom.
    Där jag kan vara hemma!
    Nu längtar jag efter jul (här och nu...) för då är jag ledig 12 dagar, hemma!!

    Egna persikor=))
    Tänk hur du kan gå och smaska sen.

    Ha en fin helg nu!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!