tisdag 23 oktober 2012

Pyntat med vitlök

I min favoritblomsteraffär här i byn får man alltid finfin inspiration; så även idag när jag var där för att handla ljung och lite annat smått och gott att pynta kökstrappan med. Att färska små vitlökar kunde vara så fina i höstarrangemanget hade jag nog aldrig tänkt på själv! 


Kanske vitlöken dessutom hjälper till att skrämma bort en och annan vampyr, så här i Halloween-tider. (Fast Edward Cullen får gärna komma och hälsa på, så gammal tant jag är, hihi!)

10 kommentarer:

  1. Jättefint! På fredag blir det nog en sväng till torget efter jobbet. Slutar ju vid lunch då. Ska köpa pumpor att skära i tänkte jag. Vill även ha något i en korg vid ytterdörren.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte helt utan anledning jag hänger där nere var o varannan dag! Underbart!

    SvaraRadera
  3. Superfint:))
    Tack för tipset!!

    Ha det gott;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. snyggt, härliga färger! Edward Cullen är välkommen hit också, jag kan tänka mig att plocka undan vitlökarna en stund om han störs mycket av dem ;-)
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt! (Tackar för fint tips)
    Ha en fortsatt fin höstvecka!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Jag har bara använt rödlök..
    Hoppas du klarar dig från vampyrbett;)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Tyvärr, Edward kommer till mig i år... hih.. så vänta inte i onödan! *fniss*
    Vad fint det var! Hemodlat kan jag tro... Vi får pynta någon krans med chili senare tror jag för vi fick så mycket chili i år.
    Jag frös en del men.. ja vissa får bli vackra dekorationer!

    Ha det gott!
    Kram från Silversmeden!

    SvaraRadera
  8. Hade inte kunnat tänka mig att vitlök skulle göra sig i blomsterarrangemanget, men oj vad fint det blev /Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!