måndag 19 november 2012

Glaskupa och silverfat

Jag var på tjänsteärende i Kristianstad i förra veckan, och när jag framåt sen eftermiddag gick genom stan för att komma till stationen så hittade jag en jättehärlig liten butik på gågatan: Kläddilin. Egentligen är det en affär som säljer linnekläder, men nu finns där också mängder av gamla och nya inredningspryttlar i en härligt salig blandning. 

Det var en riktig ögonfröjd att kika runt där inne, kan jag lova! Jag hittade den här fina mönstrade glaskupan från danska IB Laursen, som såldes i kombination med ett gammalt vintagefat i silver. Jättefint, tycker jag! 


Nu återstår att se vad jag stoppar under kupan. Jag tänker mig att man nästan kan göra det till ett litet tittskåp, med innehåll efter säsong. Nu grunnar jag som bäst på hur min kommande adventsinstallation ska se ut! 

10 kommentarer:

  1. verkligen fin.
    Ha en fin måndagskväll!
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  2. Fin, finare, finast! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja du, där tänkte vi ganska lika. Det är himla kul med små tittskåpsvarianter, man kan ju skapa vilka små världar man vill egentligen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fiiin!

    Blir perfekt som tittskåp!

    Visa en bild när du grunnat färdigt. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att bara dyka på en fin butik så där............
    Kan nog vara fint med en enkel ljusslinga och lite grönt i bara kanske...............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Glaskupor är perfekta som tittskåp!! Ser fram emot din juldekoration:)) Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hmm...Jag skulle lagt ett hjärtan däri eller en av mina stora fina kottar. Till en början. Tycker kupan är väldigt fin! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Den kupan va fin!! Du kan ju ha lite julgrejs nu då det närmar sej...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!