lördag 12 januari 2013

Bakbord

Jojomen, Erikshjälpen levererar! Sambon, som har öga för fynd, dök på ett gammalt bakbord som stod bland en massa gamla möbler. Fint som attan! Och vi bakar ju så ofta, så det kommer säkert att komma till användning... (Gör sig ironi i skrift, egentligen?) Tills vidare har vi bara lagt det som skiva på det lilla vita bordet vid murspisen. Eftersom jag har glömt min kamera på jobbet så får ni hålla till godo med lagom oskarpa iPhone-bilder idag.



Nu tar vi en snabb kopp kaffe innan vi tar oss ner för backen till byns andra second hand-affär! (Och så undrar folk varför jag har flyttat till "Glesbygd", haha!)

10 kommentarer:

  1. Inte illa att fyda så tidigt på morgonen! Inspirerade av ditt inlägg från igår ska vi snart ge oss iväg till Erikshjälpen i grannbyn. Premiär för vår del, har bara lämnat in saker där förut.
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt med fynd. Även om det inte skulle användas så ofta är det verkligen fint att titta på :) Liza

    SvaraRadera
  3. Se där ja, det blev fynd och redan!!!! Såhär tidigt på lördag är det fixat och klart! Imponerande!
    Läckert bakbord han hittade! Det kan man ju använda till annat än bakning - som här - jättesnyggt!

    Ha en fortsatt skön lördag och lycka till med "jakten"! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Gahhh, jag älskar Erikshjälpen! Nu har jag bytt jobb och har ingen möjlighet att åka förbi där varje onsdag på vägen hem. Abstinens! Får försöka åka dit någon lördag då och då istället. Vilket fint bakbord! Blev det några fynd på andra loppisen?
    Ha en fortsatt finfin helg!

    SvaraRadera
  5. Jodå ironi gör sig i skrift, i alla fall när det kommer från dig, jag sitter här med ett leende på läpparna...

    Ha en skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  6. VIlket fynd! Jag har önskat mig ett bakbord av maken så länge nu att han nog glömt bort det. Vill ha!

    Kram o trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Jättefint bakbord,verkligen ett fynd, har loppat själv idag ,blev inga storafynd,lite småsaker
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Hej världens bästa granne! Urfint bakbord! Du glömde berätta att du är världens snällaste granne, jag vet redan var jag ska sätta knoppbrädan, du lär säkert vilja ha den tillbaka ;) tack tack tack igen!

    SvaraRadera
  9. Så fint!! Underbart också att fara mellan butikerna och leta fynd sådär, guldkornen finns i glesbygden:)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ni är allt små hamstrar, du och smabon ;) Gillar det för ni gör ju alltid fantastiska fynd.

    Och med ett sånt tjusigt bakbord finns det inte längre någon ursäkt. Det är bara att börja baka! Finns säkert nåt bakrecept i Monika Ahlbergs bok. Många goda matrecept verkar ju finnas i alla fall.

    Du. Skulle du kunna göra mig en tjänst? Skriva en kommentar hos I ett hus vid vägens slut (såg att du skrivit till henne). Jag kan nämligen inte skriva där eftersom hon inte tillåter alternativet "Namn/webbadress". Ni som har Blogger kan nog kommentera hos varandra, men för oss som har blogg fungerar det inte. Om du vill bara, känn det inte som ett måste...

    Hoppas citronkycklingen blev lyckad!
    Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!