söndag 24 februari 2013

Nytt skåp

Vi hittade ett gammalt skåp förra helgen, som vi tänkte skulle passa perfekt att ha som linneskåp i tvättstugan. Höjden är precis lagom och inuti är det hyllplan som slukar massvis med förvaring. I färgen är det nästan lite vaniljsåsfärgat (fast det syns inte på bilden) och även om färgen är lite för högblank och krackelerad så tänker vi nog behålla det precis som det är.

Skåpet blev hemkört i torsdags och idag baxade vi det från ladan och ner till källaren. Eftersom tvättstugan inte är renoverad än så ställde vi det "på prov" i pysselrummet. (Suddiga bilder idag, men min vana trogen vägrar jag blixt till och med nere i källaren.)


Nu känns det som om sannolikheten är stor att skåpet blir kvar där, av två enkla anledningar: Det var en pärs att lyfta runt det i vår trånga källare så det gör vi helst inte igen, och dessutom visade det sig vara den ultimata förvaringen för alla mina pysselpryttlar som har legat lite varstans i källaren och drällt.


Jag passade på att städa ur pysselrummet och rensa upp rejält bland mina grejer. Alla mina måste-spara-tidningar står nu välsorterade i en gammal sockerlåda, och skrivbord och hyllor är också omorganiserade. Fler bilder på det kommer imorgon.

9 kommentarer:

  1. Ett riktigt snyggt skåp och kan tänka mig att det rymmer en massa grejer.
    Inte kul att släpa runt på det skåpet i huset förstår jag.

    En fortsatt fin helg,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt skåp och fint pysselrum ser det ut som.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint skåp . Visst är det härligr med dessa gamla skåp som rymmer så mycket
    ha en skön söndag

    SvaraRadera
  4. **Jättefint skåp, har lite dille på skåp här hemma, blir så lätt förälskad i dom=), ha en underbar söndag/Kramiz**

    SvaraRadera
  5. Vilket otroligt fint skåp. Förstår verkligen att det fick följa med hem. Härlig färg ni har i taket i källaren förresten :) Liza

    SvaraRadera
  6. Bra där! Då kan du ju fortsätta leta efter ett skåp till! Nice!

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert skåp! Ser verkligen ut att det passar perfekt dit!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint och användbart skåp ni har hittat! Så perfekt med förvaring som också är vacker!
    Bra idé att ha pysselgrejorna i, där går nog in en hel del!
    Tänk, att ha ett alldeles eget pysselrum!!! Det drömmer jag om och har gjort i flera år!

    Det ska bli spännande att se resten av rummet!
    Ha en fortsatt skön söndag! (Här är helt ljuvligt väder nu på em)
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Tack för hälsningen i min blogg, som gjorde att jag hittade dig! Wow, vad mycket fint och spännande du bjuder på!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!