torsdag 28 mars 2013

Pynt, plugg och päs

Inte för att jag brukar påskpynta speciellt mycket, men i år slår jag nog alla rekord beträffande lite pynt. Inte en enda påskfjäder har det blivit här hemma. Fast när jag var i Kristianstad igår passade jag på att köpa billiga påskliljor på torget och en betongurna att ha dem i ute på verandatrappen.  Betongäggen ligger där året runt. Kan man inte räkna lejon som påskpynt också??


Jag har jobbat hemma hela dagen med att göra en hemtenta på en fortbildningskurs jag läser på distans på Högskolan i Dalarna. Tvåspråkighet och interkulturellt samspel handlar delkursen om, och det har faktiskt varit riktigt gemytligt att få förkovra sig i intressant kurslitteratur, videokonferenser och reflektionsskrivningar. Det är onekligen mycket lättare att vara student nu när man är vuxen och har lite erfarenhet med sig i bagaget att sätta allt i förhållande till.

Ikväll hade jag tänkt flyga till Blåkulla, men det är så himla kalla vindar där ute, så jag tror jag stannar hemma i soffan och päser istället. Påskmust, godis och en bra film på DVD låter helt enkelt som ett trevligare alternativ!

10 kommentarer:

  1. Lejon räknas absolut till påskpynt.
    Och dessutom som ett året-runt pynt!
    Maffigt tycker jag=))

    SvaraRadera
  2. Spännande delkurs! Här har det pyntas inte heller mycket. Glad Påsk till Solhäll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen28 mars 2013 kl. 19:10

    Låter som en skön dag och kväll! Hoppas du har något gott godis att smaska på och att Olof också får smaka ;)

    SvaraRadera
  4. Följer ditt spår och stannar hemma. Bloggar lite innan det blir soffhörnet:)
    Fint påsk pynt!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Sant!Studier som vuxen är på helt annan nivå!

    SvaraRadera
  6. Jag kom inte heller till Blåkulla. För blåsigt så jag kunde inte lyfta.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Just hemkommen från min kör och finner en vacker betongkruka på din trappa! Så fint och med äggen där!

    Så duktig du är som fortbildar dej! Sånt ger en alltid en liten extra kick, som behövs i yrket!
    Lycka till med ditt och ha nu en riktigt god och glad PÅSK!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  8. En riktigt glad o skön påsk. Kram EvaA

    SvaraRadera
  9. **Så vårigt och fint och så snöar det idag =( Ha en fin fin påsk!/kramen Emma**

    SvaraRadera
  10. Självklart är lejon ett påskpynt! Jättefint tycker jag.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!