söndag 3 mars 2013

Redo!

Igår eftermiddag tog jag säsongens första tur till en av de stora trädgårdskedjorna. Där var det vår, kan jag lova! Och jag kunde naturligtvis inte hålla i plånboken, utan kom hem med både det ena och det andra på bra-att-ha-om-man-vill-vara-förberedd-på-trädgårdssäsongen-listan. Nya krukor hör väl inte direkt dit, men ni vet hur det är...


Några försådder ägnar jag mig nästan aldrig åt, inte den här säsongen heller. Direktsådd är mer min grej, när allt liksom sköter sig mer eller mindre automatiskt. Däremot är det dags att plantera om pelargonerna som står nere i källaren och ser ynkliga ut. Med lite Vasaloppsljud från TV:n i bakgrunden, så får det bli dagens projekt!

9 kommentarer:

  1. **Härligt att det går åt rätt håll =)handlade själv lite fröer igår, jag brukar för-så en hel del, men i år blir det inte mycket, men lite =) Ha en underbar solig söndag=)Kramiz/Emma**

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att tänka trädgård nu! Man längtar verkligen!

    Det påminner mej om att jag också borde köpa lite rosgödsel och KALK. Jag brukar kalka innan snön smälter...!
    Tack för att du påminde mej!

    Ha en skön söndag med Vasalopp och allt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen3 mars 2013 kl. 14:21

    Ser ljuvligt ut! Borde ta tag i lite mer sådder jag, men ack, det får vänta.. Pelargonerna tänkte jag nog klippa lite ikväll :)

    SvaraRadera
  4. Ah, härligt!
    Nu är det snart dags för dig att stå i din trädgård igen med jordiga händer.
    Skön tid som väntar nu=))

    SvaraRadera
  5. Härligt att vara igång! Du har köpt likadana handskar som jag ser jag. Kanonbra är köp!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Låter helt underbart att kunna tänka trädgården, har igen men man kan alltid drömma:) Jag har ju balkongen och jag väntar att man kan göra fint där! Fick en glad nyhet inatt! Önskar dig en skön söndag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Visst känns det som vår i luften ,mycket roligt finns det att köpa nu ,man blir sugen
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Min plan för dagen handlade också om plantering, men det är väl tanken som räknas ;) Liza

    SvaraRadera
  9. Fröken är redo för våren ser jag. Bring it on liksom!

    Tur nog(?) kom jag inte iväg till Solhaga idag (fastnade framför skidorna på TV:n). För jo, jag vet hur det är. Hux flux är den där plastkorgen man stoppar varor i fylld. Eller ännu värre, kundvagnen...

    Trevlig vecka!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!