fredag 24 maj 2013

I g(r)odan ro

Hur välplanerad man än tycker att man är, så är det alltid bråda tider i mitt yrke så här års. Det är mycket som ska hinna slutföras innan terminen tar slut för elevernas del; arbeten ska redovisas, projekt ska bedömas, prov ska rättas, prövningar ska göras, betyg ska sättas... Fredagskvällen är onekligen efterlängtad, kanske lite mer än vanligt.


Nu tar jag helg i g(r)odan ro, kryper upp i soffan med mina fårskinnstofflor och det senaste numret av Allt om trädgård. Känner jag mig själv rätt sitter jag väl snart där och nickar... Så skönt!

9 kommentarer:

  1. Japp, intensivt är det i skolan värld nu. Det märks till viss del för min del men jag är ju inte ansvarig så som en lärare är men rörigt är det tycker jag. Däremot är det väldigt mycket för sonen och dottern nu. De har båda haft många nationella prov och även vanliga prov och stora skrivarbeten på det. Unnar dem sommarlov snart!

    Önskar dig en skön och lugn kväll och helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nick nick! Sov gott från andra änden södra Sverige... Men har tjatat mig till att vi ska köra hem redan imorgon ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vet så väl hur det känns! :)
    Ja, vila nu i g(r)odan ro och ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att det är mycket!
    Lät väldigt skönt att krypa upp med en tidning och bara koppla av en stund.
    Då blir det bra avslut på arbetsveckan.

    Skön helg till dig!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kan njuta av en skön majhelg.

    Marie :)

    SvaraRadera
  6. Snart är det sommarlov och du kan vila från skolvärlden några veckor.

    Fröken Grön kanske har några bra tips mot myror?

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Jag har hela våren följt med din trädgårdsiver, så inspirerande. När väl sommarlovet kommer är du väl värd att njuta av ditt slit med spade och hacka. Alltid en fröjd att läsa dina inlägg som är skrivna med glimten i ögat. Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  8. Sämre kan man ha det. Njut nu i godan ro:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin groda! Jag brukar försöka skaffa en groda varje säsong. I år har jag hittills inte hittat någon, men det kommer :)

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!