torsdag 26 september 2013

Äppel päppel

Vårt skeva gamla äppelträd bär mängder av frukt i år. En hel del äpplen har redan fallit av, men en diger skörd väntar fortfarande på plockning uppe bland grenarna. Vad det är för sort vi har vet jag inte riktigt, men de är lite syrliga i smaken och passar bäst till mos och paj. Jag har inte ens gjort årets första äppelpaj än, men det får det nog bli ändring på i helgen.


Imorgon lutar det åt en tur till IKEA i Älmhult. Vi behöver handla förvaringshyllor till källaren, och känner jag mig själv rätt blir det säkert en del annat som slinker med hem. Värmeljus, till exempel!

5 kommentarer:

  1. Mums med både paj och Ikea! Här blir det stan och sushi, inte fy skam det heller ;)

    SvaraRadera
  2. En liten tur till IKEA är aldrig fel.

    SvaraRadera
  3. Ha häftigt med ikea.. hoppas ni hittar vad ni söker..Fina pelargoner du har!!

    SvaraRadera
  4. Du vet väl att IKEA börjat sälja lösviktsgodis ;)

    Äpplen i massor. Jo, det känner jag igen. Vet inte hur många olika recept på äppelpajer vi bakat i år, men det är många. De flesta pajerna har varit jättegoda, men frågan är om inte vaniljsåsen är det som är allra godast. Kan man leva på vaniljsås allena tror du?!

    Trevlig helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  5. Här blir det också äppelpajspremiär på egna äpplen i helgen! :)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!