fredag 25 oktober 2013

Obarmhärtig oktobersol

Oktobersolen silar in i stugan. Den är ljuvligt energigivande, men samtidigt obarmhärtigt avslöjande när det gäller oputsade fönster och dammiga fönsterbrädor. "Vi städade ju nyss," säger både maken och jag, men konstaterar sedan att det faktiskt redan har gått en hel vecka sedan sist. Det får väl bli en premiärtur med den nya dammsugaren i helgen. (Den gamla har börjat bli knackig. Vi tog nog kål på den när vi städade upp nere i källaren under sommaren...)


Fast fönstren får baske mig vänta till första advent. Jag menar, annars måste vi ändå bara göra om det en gång till, och det vore ju fruktansvärt onödigt att putsa fönstren TVÅ gånger om året...

4 kommentarer:

  1. Usch ja, tala inte om det, städningen ligger jag kraftigt efter på. Men måste medge att dammsugning nu mer är en fröjd, ny dammsugare även här :)

    SvaraRadera
  2. Haha, du är väl för rolig...men jag håller fullständigt med om att det är baske mig onödigt att putsa fönstren två gånger om året...jag gör det inte en s en gång om året...eller....
    Ha en underbart skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag kan absolut tänka mig att bjuda hit dig och din nya dammsugare. De n behöver väl kanske köras in lite? Du kan öva med den här om du vill.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar nyans på tapeten! Älskar grönt!
    PS.Till och med min dammsugare är täckt av damm! Antar att det säger en del om min höga smärttröskel vad gäller städning;)
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!