fredag 18 oktober 2013

Vädring och vinterförvaring

Eftersom vädergudarna bjöd på sol idag (kanske för sista gången på länge), så passade vi på att slänga ut alla mattor, filtar, bäddmadrasser och sängkläder på en rejäl vädring. Usch, det yrde rejäla dammoln från det mesta när vi skakade det; renoveringsdamm är himla segt att bli av med. 


När vi ändå var ute och vädrade oss passade vi på att äntligen ta in trädgårdsmöblerna för säsongen, och allt trädgårdspynt likaså. Att få plats med allt i ladan är alltid samma äventyr. Jag hatar att erkänna det, men när det gäller smart stuvning av grejer så finns det andra personer i hushållet som är kunnigare än jag...

Fredagskvällen ägnar jag åt att peta med kommatecknen i en inlämningsuppgift som jag har på min distansutbildning. Deadline vid midnatt innebär att jag förmodligen kommer sitta här och peta en stund till. Vad är det med mig och kommatecken?!

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag hade velat det också, tokstäda!

    SvaraRadera
  2. Det är rätt skönt att hösta av, ta bort allt där ute och få liksom RENT, inte massa småsaker som lyckas ligga ute hela sommaren,

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!