torsdag 28 november 2013

Att inte komma till skott

Det finns ett projekt som jag aldrig kommer till skott med: Att bygga ett vitrinskåp till gröna rummet. Här står idag en låg brun hylla med en skåpsdel i den högra änden, som vi fick ärva av snälla grannar när vi flyttade in i huset för 5 år sedan. (Det fanns nämligen en tid när det var riktigt tomt i rummen på Solhäll; hör och häpna!) Hyllan är förvisso fin på sitt sätt och passar in ganska bra i rummet, men den är inte riktigt praktisk. Det blir vansinnigt dammigt i de öppna hyllplanen, och här ställer vi mest grejer som vi inte vet var vi ska ställa annars. 


Istället skulle jag alltså vilja bygga en slags låg vitrinskänk, där vi kan samla gammalt finporslin och alla loppade uddatallrikar som jag kommer hem med i tid och otid. Jag hittade fyra fina gamla spröjsade fönster på loppis redan sommaren 2012, så en preliminär ritning på hur skåpet ska se ut har jag redan i huvudet. I min fantasi tänker jag att "hur svårt kan det vara?", men i verkligheten inser jag att det där med att mäta och räkna ut exakta mått inte riktigt är min starka sida. Såghjälp kan man ju alltid få på byggaffären, men man måste ju ändå ha ritningen med sig dit...

Kanske det där vitrinskåpet mest är en utopi... 

5 kommentarer:

  1. Men ibland börjar det jända saker när man uttalar dem högt ;)

    SvaraRadera
  2. Men ert skåp va fint.. nått liknande har mina svärföräldrar som farfar byggde nångång på -30 talet..så gammalt är det.Men visst skulle ett vitrinskåp va fint också..

    SvaraRadera
  3. Jag tror på dig! Hihihi

    SvaraRadera
  4. Men visst är det så. Att inte få tummen ur ibland.Men en vacker dag så....Lycka Till med skåpet.För där finns ju en potential. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  5. En sån hylla som du visar på bilden har jag en liknande på torpet, men där fyller den sin funktion. Den har även små lådor upptill!

    Det låter spännande med dina vitrintankar! Gör ett försök vetja!
    Ja, det gäller att hitta smarta förvaringsprylar. Här tänker jag så det knakar när det gäller mitt arbetsrum....!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!