torsdag 12 december 2013

Gigantmatare

Inom familjen har vi bestämt att vi inte ska köpa en massa julklappar till varandra i år. Däremot har jag just beställt en klapp till trädgårdens alla småfåglar: En fågelmatare från Wildlife Garden. Just den här modellen kallas Gigantmatare och är extra stor, så att man inte behöver fylla på nya frön så ofta. (Passar mig bra, som är både lat och frusen.) 


Den är riktigt fin, tycker jag, - som en liten kopia av huset från Mumindalen. Jag förstår varför den har nominerats till designpriset Formex Formidable. (En röstning som fortfarande pågår, om jag har förstått saken rätt.) Stolpe att montera mataren på har jag minsann redan i ladan. Hoppas att de där söta små domherrarna kommer tillbaka på middag någon dag!

2 kommentarer:

  1. Yey! Det gillar vi extra här så vi kan dela på bördan så att säga, hahaha! Riktigt fin matare!

    SvaraRadera
  2. En likadan har jag varit ute och kollat på. Har två andra nu som också är bra, men inte alls lika eleganta.
    Ha en mysig luciamorgon och må så gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!