måndag 17 februari 2014

Doft av njutning

Igår eftermiddag tog vi oss samman till slut och satte igång med den där välbehövliga storstädningen. Vid sådana tillfällen är man extra glad att man bor i ett litet hus, men i ärlighetens namn tycker jag nog att det tog ganska lång tid iallafall. Det ÄR trist att städa. Fast känslan efteråt, när man sitter där och njuter av nyvädrade mattor och såpskurade golv, är helt obetalbar. Då undrar man varför man inte gör det oftare.


I köksfönstret bidrar timjan i kruka till väldoften; den har fått ersätta den där överblommade amaryllislöken som fick stå framme alldeles för länge. Ni observerar väl solljuset som silar in? Jag börjar förstå att våren nog är på väg iallafall!

5 kommentarer:

  1. Håller helt med om att städa är trist. Jag väljer gärna bort städning. Har ofta viktigare saker för mig så som bokläsning, soffhäng, träna, baka...
    Våren är absolut påväg, kanske redan här?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härlig känsla när man sitter där och bara insuper allt nystädat och tänker så här skall jag alltid ha det ! Synd bara att det är så himla sällan numer som jag får uppleva den - kroppen sätter stopp efter ett rum, så här blir det ett rum i taget sen är det lagom att börja om igen.
    Så passa på och njut !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Om ni skulle få för er att tycka städning är kul, vet ni vart vårt liiiite större hus står o dammar, host host!

    SvaraRadera
  4. Jag avskyr att städa...
    Förutom när jag vårstädar för att släppa in ljuset och den friska luften.
    Men som sagt det är härligt efteråt=))
    Bra att belöna sig med lite väldoft, då blir det lite roligare!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter när allt är städat och genomgånget! Så nöjd man är då! Jag förstår precis den där känslan.
    Senare ska jag ta en rejäl vårstädning på torpet, där jag sprungit hela vintern med leriga stövlar...!
    Vackert med timjan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!