tisdag 25 mars 2014

Pälsboll på besök

Flera sena eftermiddagar i rad har vi haft besök av en liten fluffig kanin. i buskarna. Ibland hoppar den runt lite på vår gräsmatta, men oftast sitter den bara i buskarna mellan oss och grannen i söder och kurar. Att fånga den på bild var inte det lättaste, inte ens med teleobjektiv blev bilderna riktigt skarpa och bra. 


Häromdagen såg jag att någon hade grävt en jättegrop kring rötterna på min magnolia. Hmmm, är det den här lille krabaten tro? Jag är nästan säker på det, för den hade lämnat tydliga bevis efter sig, om man säger så. Fast magnolian verkar OK, som tur väl är. Kanske får jag sätta upp lite hönsnät runt den. Äter kaniner magnolia?


Samtidigt som jag oroar mig för att pälsbollen mumsar i sig saker i min trädgård som jag inte vill att den ska äta, så kan jag inte låta bli att tycka att den är alldeles bedårande. Det är nästan som att ha en liten känguru i trädgården, hihi!

9 kommentarer:

  1. Men vilken liten sötnos du fått i trädgården!!! Fast lite orolig kan jag förstå att du blir om den nu får för sig att börja äta upp dina växter.....:) I vår trädgård finns inga såna små bollar.....men spår av rådjur har vi sett i vinter....hoppas dom hittar mat i skogen nu så dom inte äter av vårlökarna.....
    Ha en fin dag! Nettan

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen i norr tackolov25 mars 2014 kl. 20:34

    Hmmm ja, undras just vad jag ska ta för ställning jämtemot denna krabat. Jättesöt, men... #ajabajafinarabatter

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten kanin! Om den gillar magnolia vet jag inte. Var och varannan dag så har vi besök av rådjur! Precis utanför fönstret i morse mumsade en bock i sig lite av varje...men jag tycker så mycket om dom så dom får äta på.. ;-)
    kram Marie L

    SvaraRadera
  4. Söt lite en! Hopas den inser sitt eget bästa och låter bli det du vill ha kvar. I så fall kanske ni kan "bo" tillsammans där i trädgården ???

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Söt lite en! Hopas den inser sitt eget bästa och låter bli det du vill ha kvar. I så fall kanske ni kan "bo" tillsammans där i trädgården ???

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag tror någon försöker sätta dit kaninen ; mixtrat med bevisen öhum...inte kan det vara dunbollen, men klä in magnolian kvickt. Just in case!!! kram *piah*

    SvaraRadera
  7. Jo du, de äter det mesta de där hararna, så var på din vakt! Söta men effektiva och köksträdgården kommer du inte att få ha i fred...

    SvaraRadera
  8. Vi hade pälsbollar i trädgården en sommar. De åt inte mina växter, men de gjorde fula jordiga hål. I och för sig hade jag inget grönsaksland det året... Antar att det blir till att sätta sig på vakt.
    /E

    SvaraRadera
  9. dom kan tugga på barken har jag sett, men det var förra årets vinter med mycket snö. Släng ut lite morötter =)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!