tisdag 29 april 2014

Blickfång här och där

Utöver mina ogräsrensarprojekt så har jag börjat ta fram lite småplock ur ladan. På planteringsbordet med tillhörande hylla står det inte så mycket växter än, men mina rostiga mjölkkannor och loppisfyndade terracottakrukor har kommit på plats. Inte för att de har så mycket praktisk funktion, men det är ju så roligt att skapa trevliga blickfång i trädgården!


Fågelbadet i gjutjärn fick komma ut i söndags. Det behöver egentligen slipas och målas om i år, men jag kunde inte låta bli att vattenfylla det nu meddetsamma. Jag skulle nästan kunna tänka mig ett dopp här själv idag! Det där med målning kan jag fixa i höst. Något ska man ju ha att göra då också.


I ett av de gamla plommonträden på södersidan har jag hängt upp mitt fina vindspel, som jag fick i födelsedagspresent för något år sedan. Det är så vackert när det snurrar i vinden!


Vartefter jag hinner röja upp i rabatterna, så ska det få komma ut fler pryttlar lite här och där. Det gäller att försöka hålla det lite lagom, men vår trädgård är stor, så det finns många ställen där man kan skapa små blickfång. Att ha trädgård är minsann det ultimata inredningsprojektet. Och vet ni vad det bästa är? Man blir aldrig blir färdig!

6 kommentarer:

  1. Jag vet några som ser fram emot alla prylar, ju fler desto bättre 👍☺️

    SvaraRadera
  2. Jättefint med små blickfång! O så sant, man blir aldrig färdig med hus o trädgård. E ett livdprojekt. O man måste älska själva processen, annars blir man nog stressad. :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint, och sol ser ni ut att ha haft.

    SvaraRadera
  4. Det där med blickfång....det är jag inte så bra på....det måste bli ändring på det denna sommaren!
    Tack igen, för inspirationen!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Jag gillar små blickfång och småsaker. Dock är jag inte så förtjust i troll och tomtar, inte här i alla fall.

    Finfint hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. De fina teracottakrukoprna blev ett urstiligt blickfång mot den röda husväggen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!