söndag 25 maj 2014

Hålla fast helgen

Kvällssolen silar in över köksträdgården. Jag tassar runt med kameran och försöker fånga ögonblicket, hålla fast vid helgen ännu lite längre. Den har ändå känts ovanligt lång den här gången, och vädret har nästan fått mig att slå över till semesterläge mentalt. 


De sista fröna har kommit ner i jorden idag, och likaså jordgubbs- och tomatplantorna vi köpte igår. I den högra pallkragen gör jag ett experiment med frilandsgurka i år. (Det värsta som kan hända är att man misslyckas.) I den gamla tvättunnan blir det vita luktärter, i trätråget zinnior i rosa och orange och mot spaljén (som har blåst sönder i vinter och borde ersättas av ett armeringsnät på pålar) har jag pillat ner sockerärtor. Nu är det bara att vänta...

10 kommentarer:

  1. Underbart väder har det varit, men här mulnar det nu och känns väldigt mycket svalare plötsligt :(

    SvaraRadera
  2. Ja nu tar vi semester tycker jag bestämt 👍

    SvaraRadera
  3. Det är ju det jag säger...det är nu man ska ha semester!! Nu när man törstar efter allt som spirar och gror. Och ogräset växer fortare än man blinkar...Men så fint du har i din trädgård sen!!Ordning och reda, förstår att jag har en del att lära...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det kommer att bli med vita luktärter i den baljan. Den idén snor jag rakt av. :-)
    Snart är det långhelg igen, så håll ut!
    /E

    SvaraRadera
  5. Helgen vill jag gärna hålla kvar. Den har varit helt underbar.
    Låter som att du också haft det bra.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser fint och prydligt ut. Tålamod...snart så:)

    SvaraRadera
  7. Ja, underbara helg!
    Maj månad är min absoluta favoritmånad, ljuvlig helt enkelt!
    Fint du har det!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Dina odlingar ser verkligen imponerande och fina ut!

    Ja, man vill gärna hålla kvar allt det vackra så länge som möjligt, men snart har du sommarlov, så håll ut! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Otroligt väder, men sen blev det ett rejält åskväder här och så slog det om till kyla och regn idag. Va! Ja, omväxlande i alla fall!

    /Jenny

    SvaraRadera
  10. En sån härlig köksträdgård ni har skapat!! Blir så inspirerad. Ser att den ändå ligger en liten bit ifrån huset, det känns inte för långt? Bara undrar, då ja själv drömmer om en köksträdgård men det perfekta stället är ca 50m bort från altanen.
    Mvh Jennie

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!