torsdag 22 maj 2014

I mitt gröna sköna

Jodå, idag är pionen på framsidan fullt utslagen. Så där härligt chockrosa som egentligen annars nästan är lite på gränsen. Men en pion kommer undan med vad som helst! Bakom klättrar Lykkefund mot armeringsnätet och bredvid den har en uträknad buddleja (fjärilsbuske) omplanterats och återvänt till livet. Rhododendron har börjat slå ut och en monster-stockros grönskar där bakom.


Längs södra tomtgränsen kamperar massvis av förgätmigej i vitt och blått i den i övrigt ostädade rabattkanten. Sådana mängder har vi aldrig haft tidigare!


Vilken lycka att få slänga av sig skorna när man kommer hem från jobbet, tassa runt i sitt gröna sköna och bara NJUTA!

6 kommentarer:

  1. UNDERBART!!!
    Så fin trädgård!
    Du skulle gråta om du såg vår täppa hihi;)

    Solig kram
    Milla

    SvaraRadera
  2. Visst är det helt underbart, och du får njuta av pionen, de brukar inte stå så länge när det är för hett. Mina blommar inte ännu.

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt frodigt! Jag har varit för trött denna veckan. Oron för Ronja har gjort att jag inte sovit så bra. Blir nog snart bättre och då orkar jag ut och njuta mer igen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ska spana in de fina nu när vi rullar upp för backen igen efter titten hos farbror doktorn 😍

    SvaraRadera
  5. Härligt! Mina pioner står i knopp. Lykkefund som jag planterade i höstas tittar knappt upp ur rabatten...jaja de hinner väl än. Njuter av dina bilder så länge:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Nu är det verkligen helt underbart på alla sätt, framför allt trädgårdssättet, och en pion kommer undan med vad som helst - helt klart! Ljuvliga tider du, och jag njuter så mycket jag bara orkar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!