måndag 26 maj 2014

Sång, sådder och säng

Det blir ett sent inlägg idag. Tidigare under kvällen har jag sjungit på en utomhuskonsert här i byn tillsammans med mina fina körvänner, och alldeles nyss tog jag en kvällsrunda i trädgården med vattenkannan i högsta hugg. Jag vattnar mest nysådderna, för det varma vädret till trots så är det faktisk fortfarande ganska fuktigt nere i jorden.

(Bilden är visst tagen innan fredagens rensning och omplantering... Men vacker ändå!)

Det börjar närma sig läggdags för trötta skolfröknar. "Åhh, min säng!" säger jag varje kväll vid den här tiden; näst efter min trädgård är min säng den bästa platsen på jorden! Och när jag vaknar imorgon är det redan arbetsveckans näst sista dag. Så fort tiden går...

4 kommentarer:

  1. Tröttaste grannen i byn26 maj 2014 kl. 22:00

    Ha liten vattnat blev det här också ikväll, nu sängen...

    SvaraRadera
  2. Själv fattar jag inte att jag orkar sitta här så här sent. Jag är ju ingen kvällsmänniska... Snart säng :) Imorgon ska jag spana in min egen Nelly. Hon blommar också!

    Vilka fina bilder på dig när du "lullar" runt i er fina trädgård. Den när du sitter på bänken är toppen!

    Ha det bra!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Härligt!...och jag har semester! Det bästa jag gjort på mycket länge!

    SvaraRadera
  4. Underbart med kort vecka. Hade lätt kunnat vänja mig vid det ;).
    Just nu somnar jag försent. Läser en gripande bok (En av oss av Åsne Seierstad). Älskar också min säng!

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!