fredag 15 augusti 2014

Rea på plantskolan

Helt enligt plan slank jag in på Växtmästaren efter jobbet idag. Jag vet inte hur jag lyckades, men jag hade nog varit där i en hel kvart innan jag insåg att det var 50% rabatt på alla rosor och nästan alla perenner. Och det kändes inte det minsta urplockat! Mein Gott... Jag kom hem med en två meter hög Rosenholm-ros (inspirerad av det makalösa exemplaret som växer i Hallontrollets trädgård), blodtopp, röd sockblomma och gråtimjan 'Pink Chintz'. Ganska sansat får man väl ändå säga, med tanke på omständigheterna. 


Allt utom rosen har redan kommit i jorden i befintliga rabatter. Sockblommorna (ovan) grävde jag ner alldeles bakom badkrukan Siv. En av plantorna har rödgröna blad och är extra läcker!


Var klätterrosen hamnar återstår att se. Vi har ytterligare en rosportal i en kartong i ladan som inte har kommit upp än, så jag får grunna på det i helgen. Nu stundar fredagsmys!

5 kommentarer:

  1. Så roligt, plantrea är ju som lilla julafton :)
    Och grattis i efterskott!!
    The walking dead har jag inte sett, men den kommer jämt upp som förslag på Netflix (baserat på de serier jag redan tittar på)!
    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, nu påminns jag om att jag också borde fynda fler plantor i höst! Jag har nämligen det för mig mycket ovanliga problemet att jag har flera rabatter med massor av plats för fler plantor. Drömläge, men lite stressande att man nu borde tänka och planera exakt hur man vill ha det. Eller så gör jag som jag brukar, och tar det som det kommer...
    Lycka till med rosplanteringen, Rosenholm ser helt fanastisk ut!!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att upptäcka att det är halva priset:)) Fina fynd!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att jag kunde inspirera till Rosenholmshoppingen! Jag älskar verkligen den rosen och den växer helt galet mycket på en säsong. Jag ser fram emot att följa ditt nyförvärv och resten av alla dina inlägg också för den delen!

    kram louise

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!