torsdag 18 september 2014

Hurra för såband!

Sommarens absoluta odlingssuccé i köksträdgården har absolut varit de färdiga såbanden med rödbetor och morötter. När man fick ner fröna i jorden var de ju liksom redan gallrade och klara, och efter det har rotfrukterna verkligen växt så det knakar. Morötter skördar vi fortfarande, och de går verkligen inte av för hackor! 


Såband ska jag absolut köra nästa sommar också. För mig som är lat och inte orkar hålla efter sådden så himla mycket mer än med vattning, så passar det perfekt. Morötter och rödbetor får bli favoriter i repris, men det blir nog såband på fler sorter. 

6 kommentarer:

  1. Grannen som fortfarande gallrar bland morötterna 😂18 september 2014 kl. 19:14

    Ja det är nog inte så dumt det där sättet att så 👍

    SvaraRadera
  2. Fina morötter!
    Jag har aldrig provat såband faktiskt. Kanske borde?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig testat såband. Här får morötterna växa i kluster för jag vill inte dra till mig morotsfluga i onödan via gallring. Jag gillar ju mest när morötterna är små och späda och då funkar "klusterodling" alldeles utmärkt. Rödbetorna borde jag däremot gallrat. Men, men...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Verkligen fina morötter. Det är svårt att så tillräckligt glest när man sår för hand.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Är så glad att jag har hittat din blogg. Roligt att läsa och fina bilder. Dessutom skriver du regelbunden. Jättekul att läsa! Kram!

    SvaraRadera
  6. Så härligt att det funkade! Jag misslyckades med såband för flera år sen, och sedan har jag inte testat! Men det kanske är värt ett försök igen!
    Din morötter ser ju otroligt fina ut!
    Nåja, jag klagar inte, för mina blev bra också, men jag fick ju gallra dem tidigt förstås, men skönt att slippa det!

    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!