torsdag 20 november 2014

Med hjärnan på paus

När man kommer hem från jobbet sena eftermiddagar och är totalt tömd på energi, så är det skönt att få tända några ljus och hänga framför TV:n en stund. Jag brukar slötitta på gamla repriser av Äntligen Hemma (med härliga Elsa Billgren, om man har tur) och Antiques Road Trip och bara försöka koppla bort hjärnan ett tag. Det sistnämnda är jag ganska bra på, om jag får säga det själv. 


Har man tur sen har man vaknat till liv så smått och kan ägna sig åt vettigare saker. Som att steka en korv och slänga i en maskin tvätt nere i sin nystajlade tvättstuga. Igår premiärtvättade jag med den nya bänken på plats ovanför maskinerna, och det gick minsann alldeles förträffligt. Bänkskivan är spacklad och klar och och nu väntar hela härligheten på målning. Jag måste bara grunna klart på vilken färg det ska bli. Det är ju för väl att det uppstår nya helgprojekt hela tiden; tänk vad livet skulle vara tråkigt annars!

P.S. Ljusstakarna på bilden är gjorda av gamla stolsben och kommer från Fröjd af Sverige

4 kommentarer:

  1. Vilka fina ljusstakar!
    Vad fiffigt att tillverka av gamla stolsben!
    Nu ser vi med spänning fram emot bilder på bänkskivan i tvättstugan... ;)

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  2. Supersnygga ljusstakar - flitigt använda kan jag tro!

    Ja, inte blir det mycket gjort här hemma heller, mycket TV-tittande här också!
    Nu ska jag iväg på sista körövningen för terminen med den ena kören! Den andra kör fullt ut - t.o.m. nyårsafton!!!
    Ha en fin kväll!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Jättefina ljusstakar!
    Ja, den där hjärnan. den behöver både pausa, laddas och rensas då och då. Idag gick jag till Lugnet eftersom jag slutade tidigt. Helt underbart!

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!