tisdag 25 november 2014

Snabb leverans

Oj, sicken snabb leverans det blev av grejerna jag beställde i söndags kväll! Redan under eftermiddagen fick jag SMS om att det fanns ett paket att hämta på en av våra (två) lokala matbutiker. Det kan man kalla snabba ryck! Julduken och julkudden får vänta ett tag till, men den fina bollslingan monterade jag på studs. Nu roar jag mig med att provhänga den lite överallt härhemma. Eventuellt landar den här, i det tråkiga hörnet i sovkabyssen. Jag kanske rentav borde försöka mig på att vira slingan runt de utanpåliggande vattenledningarna (som leder till ett element på vinden), för att kamouflera dem lite grann.


Om någon undrar över sladden på fönsterbrädan, så hör den till en digital termometer som helt sonika vräktes åt sidan när jag höll på att greja i fönstret. Blomkrukan är visst också på rymmen, hehe! Men det kan vara så ett tag till, för nu ska jag gå och lägga mig i sängen och tindra ikapp med bollslingan. Over and out!

5 kommentarer:

  1. Tycker du skall låta slingan vara precis där den är. Jättefint! Liza

    SvaraRadera
  2. Så fint det är med bollslinga och så kul när grejorna kommer som de ska!
    Ja, jag har också haft bra erfarenheter av snabba leveranser, trots att man bor lite avsides.
    Slingan passar ju jättefint där!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. De där bollslingorna är nog härliga!

    SvaraRadera
  4. Tindra på! så bra det är med internet och mataffärer!

    SvaraRadera
  5. Ja det gäller att hitta rätt plats för varje tingel-tangel! Inte minst ljusslingor. Pimpa ledningar är väl inte helt fel - hur kul är det att vara ett tråkigt värmerör tex?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!