måndag 24 november 2014

Tidiga klappar

I år unnar jag mig själv lite tidiga julklappar från Nyblom Kollén, som alltid har så fina textilier. (Inte minst till jul.) Jag gillar den klassiskt svenska stilen på deras grejer, och dessutom går deras löpare oftast att få lite längre och lite bredare, vilket passar vårt matbord bra. Igår kväll klickade jag hem Konrad, som går i vitt och grått med så där alldeles lagom mycket rött. Det kan nog bli fint, både på egen hand och ovanpå en vit linneduk.


Kuddfodralet Sofia är också lagom juligt och ska få ge julkänsla åt vår gröna kökssoffa, hade jag tänkt mig. Den lite mörkare röda färgen brukar faktiskt gifta sig riktigt bra med det gröna i köket, iallafall i lagom dos och i kombination med mycket vitt.


En flaska citrongrästvål från superhypade L:a Bruket slank också med i beställningen. Tidigare har jag varit alldeles för snål för att lägga så mycket pengar på tvål, men till julbadet kan man ju faktiskt unna sig något extra lyxigt.


Och när jag ändå var igång med klickandet så hamnade också en ljusslinga med 20 fina vita bollar från Iris Lights i kundvagnen. Jag måtte nog vara den sista i hela "Blogglandia" som inte har haft en sådan tidigare, hihi!


Tänk, så bra det är att fixa julklappar till sig själv! Nu får vi hoppas att tomten kommer extra tidigt i år, gärna lagom till helgen när det är dags att adventspynta. Kanske tar jag mig ett väldoftande bad redan då!


Bildkälla: Butik Stora Holm

11 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du har köpt! Ja, det är lätt att än det ena, än det andra slinker med! Men detta var verkligen superfina saker! Det är du värd och tänk, så skönt du kan ha det i fina badkaret nu, med en lite lyxig tvål!
    Bra klickat! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fina saker! Du skulle kunna få klicka hem det samma till mig ;).
    Jag funderar på vad jag ska ge mig själv i julklapp :D. Får inte så jättemånga så jag brukar ge mig en själv också.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stora Holm ligger utanför Göteborg och är ett jättemysigt ställe, som har varit med i ett antal inredningstidningar. Där har Nyblom och Kollén även sin outlet. Andra advent är det julmarknad och då brukar man verkligen kunna fynda fina textilier till tokbilliga priser. Mysigt, stämningsfullt och superbra shopping. Brukar vara ett givet besöksmål för mig till jul varje år (och ofta även vid andra tider på året=

    SvaraRadera
  4. Mycket bra julklappar tycker jag :)
    Perfekta till dig.
    Hi hi jag har inga ljusbolllar :)
    Jag ska också börja plocka fram lite nu under veckan som kommer. Älskar det här med julen.
    Just nu har jag koncentrerat mig på växthuset och utomhuspynt .
    Ha de bäst från Maria

    SvaraRadera
  5. Superfin löpare, den grå med lite rött! Tycker grått är jättefint till julen, med lite röda inslag!

    SvaraRadera
  6. Många fina saker! Vad gäller Iris lights så är du inte sist :) Har tittat på dem länge men som inte kommit på vart jag skulle ha dem trots att de är så fina. Liza

    SvaraRadera
  7. Härliga saker du har shoppat till dig själv! Löparen är väldigt fin.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Ja, tomten är snäll han! Fast han har inte haft med sig nån bollslinga till mig.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Fina grejer! Min far vävde, så jag har massor av vävda dukar, löpare o s v. En skatt idag! L:A Bruket har jag haft tvål från, underbar!

    SvaraRadera
  10. Mycket fint, visst är det skönt att veta att man varit så snäll så man får så mycket? Eller hur blir det nu ... Jag har köpt en bok åt mig själv.Stod och fingrade på en sån löpare häromdagen, de är så himla fina.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Skitsnyggt på ren svenska - kan tänka mig allt du beställt och löparen såg jag som hastigast i ett inredningsmagasin och tänkte den skall jag ha - tack för påminnelsen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!