fredag 19 december 2014

Hej jullov!

Efter en dag av fina stunder tillsammans med mina elever och kollegor känns det fint att hälsa 18 dagar julledighet välkommen. Jag firade traditionsenligt med en lång middagslur när jag kom hem, och tänker på sin höjd flytta mig från sängen till soffan ikväll. Det gäller ju att inte förta sig, nu när semestern precis har börjat!


Mätt och belåten (snudd på lite för mycket) är jag med, efter ett helt fantastiskt julbord till lunch. Möjligen pillar jag i mig en skål filmjölk ikväll. Fredagsmys så det förslår!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis känslan - både av att påbörja hela 18 dagars ledighet nu :) Men också den dästa, lite lätt illamående känslan efter att ha ätit lite för mycket på julbordet, då jag idag till lunchen åt det tredje julbordet på tre dagar. Japp, ingen balans här inte. Julbord både onsdag, torsdag och fredag (plus ett för ett par veckor) sedan gör att jag inte är så sugen på julmat till nästa vecka

    SvaraRadera
  2. Härlig känsla såhär när man har hela ledigheten framför sig.
    Jag åt julbord på skolans julfest igår kväll men lyckades hålla mig nästan lagom mätt. En bedrift!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det..och den lilla vrån i köket den va fin! JUlkulorna va ju fina och visst kan man skaffa sej nya varje år. ha de bra då du får ha sååå långt jullov!

    SvaraRadera
  4. O jag har tömt mushyllan i julskåpet helt själv! 💪💃

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!