torsdag 19 mars 2015

Radioskugga och pynt på pinne

Vårt WiFi har bestämt sig för att strejka ikväll. Vi bor nästan i radioskugga nedanför en hög kulle, så det händer sig så ibland. Då får man helt enkelt blogga från mobilen (om man som jag är lat och inte orkar köra mobilnätet på datorn), vilket är pilligt och tålamodsprövande.

Här kommer iallafall ett DIY-tips* från trädgårdsmässan på Bäckaskog i augusti förra året: Att använda gammalt porslin och sätta det på armeringspinnar i rabatten.

             

Läckert, tycker jag! Jag skulle gärna ha en tekopp eller två bland nävor, rosor och pioner. Ett bra pysseltips för regniga sommardagar, eller varför inte redan nu?

* Do it yourself

7 kommentarer:

  1. Trist när inte uppkopplingen funkar! Så var det för mej när jag hyrde huset - tala om radioskugga där! Så jag vet hur det är.
    Du lyckades ju ändå här. Läckra installationer!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när tekniken inte funkar. Ja tänk vad mycket man kan göra med gammalt porslin och lite fantasi, såg också dessa på Bäckaskog och gillade framför allt änglarna:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Många fina varianter! Jag gjorde ett i fjol med kopp och fat:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Visst är de roliga. Jag gjorde ett helt gäng i fjol. Rätt lättplacerade också och insekterna blir glada av små "vattenhål".
    Trevlig helg
    Anete

    SvaraRadera
  5. Åhh så fina! Vilka roliga idéer, kaffekoppen gillar jag...
    Trist när tekniken inte funkar, jag vet!
    Ha en fin dag!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Kul idé och lite sött

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig idé! Jag brukar göra kakfat i treplan av loppistallrikar. Tack för tipset om kaffekoppar. Det måste jag pröva. Ha en fin fredag.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!