söndag 21 juni 2015

Doftranka

Ännu en dag med verandaväder. Här ute sitter jag i sällskap av en nyinflyttad stephanotis floribunda (doftranka), som två av våra vänner hade med sig på midsommarafton. Synd att det här inte är en luktblogg, för doften är verkligen helt fantastisk!


Enligt Wikipedia härstammar växten från Madagaskar, och nog ser den väldigt exotisk ut. De trumpetformade blommorna ser ut som om de är gjorda i den lenaste vita sammet.


Den fina krukan med fjärilsmotiv passar som en smäck hos oss. Min lilla loppispall får agera blomsterbord. Jag tycker den är riktigt söt, och här i hörnan har den nog hittat sin plats.


Idag jobbar jag på att varva ner och känna in långledigheten, som egentligen börjar först imorgon. En burk Haägen Dazs-glass och en bunke tidningar hjälper mig på traven. Det ska bli skönt, det här!

3 kommentarer:

  1. Jag läser ifatt lite här och ser att du också haft en härlig och skön midsommar, med både rara vänner och gott att äta.
    Nåja, man är ju nästan van att vistas inomhus på midsommar numera och det brukar fungera förträffligt!
    Ha en skön fortsättning på helgen!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Men joodå, jag kände doften ända hit. Har en i badrumsfönstret jag också, har funnits med i många år och tänk när den blommar, aldrig doftar det så gott i ett badrum.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar veranda! Vi håller på att samla oss och idéer till en gammeldags glasveranda, så jag tittar extra noga på de här bilderna.

    Önskar dig en härlig helg!
    Märit

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!