måndag 29 juni 2015

Gud-vet-vad och buxbom

Vid middagstid körde vi in till Kristianstad för att uträtta några ärenden och äta sushi-lunch. På vägen hem hittade vi en skylt ute vid vägen i jämnhöjd med Hanaskog, som ledde oss till en riktigt skattkammarlada i Norra Strö. Vi körde därifrån med gud-vet-vad. Den grova träskivan (som faktiskt är laserad i en jättesnygg grågrön färg under smutsen) ska bli planteringsbord i växthuset, och hyllan hamnar kanske också där. 


Den übercoola gamla duschen går att koppla direkt på trädgårdsslangen och ska bli utedusch när vi bygger en bastustuga i moraset någon gång i framtiden. (Det gäller att planera i förväg, haha!) Om inte annat kan vi använda kranarna, som är något av det snyggaste jag har sett. Blomsterpiedestalen, då? Ja, den fick vi liksom med på köpet. Vad jag ska göra med den förtäljer inte historien ännu.


Väl hemma igen spolade jag bort en massa intorkad lera från gruset nere vid växthuset (vi fick sista skrapet från leverantören) och gav min lilla hagtorns-bonsai ett stöd för att räta upp den lite grann. De två buxbomkloten är alldeles nyfriserade och nyplanterade i släta lerkrukor från Blomsterlandet. De följde med som en extra bonus när vi hämtade växthuset i lördags, och ingen är gladare än jag. Jag älskar buxbom!


Ja, och så var ännu en dag till ända. Semestervecka nummer två har börjat, och jag har redan börjat tappa greppet om tid. Men det är ju precis så det ska vara när man är ledig och bara vill vara!

5 kommentarer:

  1. Härligt att tappa greppet om tiden! Det bådar gott!
    Vilken superläcker dusch och så fin skiva! Det blir säkert perfekt nånstans....låt kreativteten flöda bara! Ja, kranarna är verkligen übercoola, ja, hela duschen! Bara känslan att kunna duscha utomhus - så härlig!
    Underbara buxbomkrukor!
    Själv kliar jag myggbett och har flyttat hem igen! Utflykter och saker som väntar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så himla fint det ser ut där växthuset ska stå, ska bli roligt att se när det är helt klart. Jag väntar och längtar till mitt kommer upp. Jag sprang också förbi salvian på blomsterlandet, hade den i vagnen men ställde tillbaka den av någon anledning?!? Konstigt som det kan bli ibland. Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Ni är ju helt tokiga med era loppisfynd! Jag fattar inte hur ni lyckas hitta så mycket läckert. Tur att ni har utrymme att förvara alla det-här-kan-vi-få-nytta-av-i-framtiden-saker!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få inreda sitt alldeles nya växthus, jag är så avundsjuk, vill också ha ett! Läckra loppisfynd!

    SvaraRadera
  5. Inte vilken lera som helst !
    Utan lera från en av Sveriges bästa odlingsmarker!
    =)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!