fredag 30 oktober 2015

Bättre sent än aldrig

Eftersom jag aldrig tröttnar på att titta tillbaka på gamla bilder i mitt fotobibliotek, så kommer det här en ny omgång före- och efterbilder. Den här gången kikar vi in i gröna rummet, som hade en murrig tapet i odefinierbar nyans när vi flyttade in. På bilden (som är tagen 2008) har vi visst redan hunnit slänga ut den söndertorkade plastmattan, men ni får iallafall se en glimt av det smurfblåa köket.


I det där hörnet har vi sedan haft ett lågt brunt träskåp med öppna hyllor, ända fram till nu i sommar. Vi fick "ärva" skåpshyllan av våra snälla grannar i öster, och nog var det faktiskt en riktigt trevlig möbel på sitt sätt, men tyvärr lite opraktisk och alldeles på tok för dammsamlande. Vi tänkte att det iallafall skulle vara en bra tillfällig lösning, men tillfälliga lösningar har ju en märklig tendens att vara väldigt länge ibland...


Min plan har hela tiden varit att hitta något slags vitrinskåp att ställa där. Ett tag hade jag funderingar på att bygga mitt eget skåp, av fyra gamla fönster som jag köpte på loppis i Simrishamn för ett par somrar sedan, men av det "bidde" det ju inte så mycket. (Till makens och grannens oförställda skadeglädje...) Men så nu i sommar var vi på auktion här hemma i byn (som ni säkert minns från tidigare inlägg), och där sprang jag på det fina gamla köksskåpet som hänger där på väggen nu. 


Med lite färg och glas i dörren, så blev det riktigt bra till slut. Det är onekligen mer praktiskt med dörrar att stänga om alla ens pryttlar, och gröna rummet fick minsann lite annan karaktär på köpet. Efter mer än 7 år har jag så äntligen mitt vitrinskåp. Bättre sent än aldrig!

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen en himmelsvid skillnad på första bilden och de två andra! Jag tycker båda skåpen/hyllorna gör sej fint på den väggen! En glasdörr är ju verkligen toppen att kunna stänga in prylarna bakom!
    En fin helg önskar jag dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt med före och efterbilder tycker jag! Här blir det bara bättre och bättre! Det vita skåpet gör sig verkligen där!

    Trevlig Allhelgonahelg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tänk så saker förändras på några år. Det har verkligen blivit fint!
    Hoppas du har en skön helg

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!