torsdag 19 november 2015

Om än bara för en stund

Att jag inte skriver om det som händer i den verkliga världen betyder inte att jag inte bryr mig. Det betyder inte att jag inte tänker på det. Det betyder inte att jag saknar känslor kring det. Det betyder inte att jag inte oroar mig för det.


Det betyder bara att vissa dagar är det extra befriande att få pausa verkligheten (om än bara för den stund det tar att skriva det här inlägget) och blogga om något så banalt som ett fånigt rådjur i porslin som man hittade på loppis för 15 kronor och som man blev lite glad över. Idag är det en sådan dag.

2 kommentarer:

  1. Man bara måste få läsa om söta rådjur också, annars skulle man deppa ihop. Och det hjälper ingen.

    SvaraRadera
  2. Bara för att man inte ventilerar sina tankar och känslor offentligt betyder ju inte att man saknar dem. Jag tillhör också dem som inte vill läsa om eller se filmer om sorgliga händelse utan i stället sånt som gör mig glad. Det betyder inte att jag inte är medveten om vad som rör sig i världen eller att jag inte tänker på det, tvärtom är det sånt som är ständigt närvarande för mig och därför behöver jag pausa från det då och då.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!