torsdag 21 januari 2016

Råda bot på mörkret

När adventsstakarna försvann blev det onekligen mörkt inne i stugan. Ute i trädgården är nätet med smålampor fortfarande tänt, och trädet på glasverandan drar jag mig också för att ta bort. Det får lysa ett tag till, helt enkelt.


Jag är sugen på att fylla alla fönster och vrår här hemma med fler smålampor, för att råda bot på mörkret. En second-hand-lampa inhandlades efter jobbet idag, men jag måste byta kontakten innan den går att använda. Kanske ska jag måla om foten också innan den fastnar på bild.

4 kommentarer:

  1. Har gått i samma tankar efter att julstjärnorna åkte ner. Tycker fönsterbelysning är svårt, vill ju bara ha lite mjukt ljus när man kommer hem om kvällarna, men fönsterlampor är så, jag vet inte, sladdar och grejer och punktbelysning... Sen är alla våra fönster gigantiska så det ser så pyttigt ut. Kan de inte göra pappersstjärnor med en annan, o-julig form? Skepp? tulpaner? =)

    SvaraRadera
  2. Satsa på batteriljus i ljuslyktor samlade i grupp, blir jättefint i skymningen och brandsäkert med:)
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. Ja visst blev det tomt och mörkt utan julbelysningar i fönstren....Måste också fixa lite sånt, det ser så trist ut nu.....
    Vad fint det är på er lilla glasveranda. Det lilla trädet också! :)
    Nettan

    SvaraRadera
  4. Fint träd, skulle jag också behållit. Tänder lampor och ljus överallt för att få lite stämning och mys.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!