tisdag 19 januari 2016

Väderblogg

Man kan ju tro att det här har blivit en väderblogg, men vad annat finns det att skriva om så här års? Igår kväll blev världen vit igen, och även om det inte är så himla kul att köra bil i det här väglaget, så har jag ändå kommit fram till att jag faktiskt uppskattar snön. Allt blir ju så mycket ljusare, och så gillar jag det där dämpade ljudet som lägger sig som bomull över tillvaron. Det bästa av allt är att temperaturen så gott som alltid kryper uppåt nollan när det är snö på gång. Ikväll är det bara en minusgrad på termometern. Det gillar vi!


Jag kom hem först i eftermiddag och tog några rundor med snösläden och salthinken. Riktigt meditativt, får jag säga. Nu kan jag krypa upp i soffan med gott samvete och stanna där resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. Ja, nu kan du sjunga "hej mitt vinterland" även där i Skåneland!
    Tystnaden är verkligen påtaglig när det kommit snö! Så ni har så varmt som nollan! Här är värre -14 idag, och lite väl kallt!
    Vant- och mössväder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!