lördag 16 april 2016

Födelsedag x 2

Som av en märklig slump är både min make och min pappa födda den 16 april. (Dock med 25 års mellanrum.) I år firades herrarna gemensamt med lunchbuffé på restaurang i Kristianstad. Väldans trevligt och väldans gott! Jag kan bara konstatera att man hinner äta ganska mycket på två timmar. I synnerhet när det ingår gratis mjukglass i priset, hrmm...


Nu är vi hemma i stugan igen, uppkrupna i soffan med hockeyslutspel på TV, fårskinnstofflor på fossingarna och med rejäl paltkoma som pricken över i. Det blir nog en tallrik filmjölk till kvällsmat...

1 kommentar:

  1. Den 16 april är tydligen ett populärt födelsedatum. Min mormor fyllde också år då. Hon skulle fyllt 108 år igår.
    Låter som att ni hade en härlig dag, om man bortser från paltkoman då.

    Kram, Karin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!