tisdag 26 april 2016

Kockumsgröna handdukar

Ett snabbt och billigt sätt att vår-piffa i köksregionen är att hänga upp nya kökshanddukar. Jag gillar gamla hederliga linnehanddukar med monogram bäst, men emellanåt springer man på trevliga varianter ute i handeln också. Som de här tjusiga i vitt och grönt från Indiska. Kockumsgrönt, minsann!


Och om jag hade vridit kameran lite mer åt vänster, så hade två dagars odiskad disk dykt upp i bild, hihi! Jag har sagt det förut, men nog är det behändigt att kunna "beskära" verkligheten!


Bilderna hade för övrigt blivit bättre om jag hade orkat släcka taklampan först, men lite glödlampereflexer i emaljen är ju en världslig sak. Nu blir det soffa och senaste numret av "Allt om Trädgård" för min del, hurra!

2 kommentarer:

  1. Hahaha härligt med din inställning till den osminkade verkligheten :)
    Man får ett igenkännande smil av dina texter
    Skorpan

    SvaraRadera
  2. Fint, tycker jag!
    Du verkar också ha riktigt aprilväder. Här i Wales har våren kommit i trädgården, men idag har det varit mest sol , men också 5 min av snö. Mer än under hela vintern!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!