tisdag 28 juni 2016

Rosenvial

Nu blommar rosenvialen på sydsidan av huset, eller perenn luktärt som den också kallas. Den kommer troget varje år, som en hälsning från trädgårdens forna tider. Den är förvisso doftlös, men mycket vacker att titta på. Tre stycken "lianer" har jag i rabatten i år, och för att de ska synas fäster jag upp dem på höga bambupinnar.


I övrigt har semesterdag nummer två bjudit på reparation av elpannan i källaren (det är alltid något i huset som strular i början av varje semester...) och ytterligare lite grävning och plantering. Och tänk, imorgon kommer en ny ledig dag!

2 kommentarer:

  1. Känner att jag kanske måste plantera in rosenvialen i trädgården. Synd bara att den är doftlös.
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fint med den återkommande Rosenvivalen. Får nogt ta och skaffa mig en igen:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!