måndag 20 juni 2016

Småblommig tagetes

När jag var på plantskolan i lördags drabbades jag plötsligt av en (i mitt fall) något otippad insikt: Det är ju himla trevligt med småblommig orange tagetes! Så trevlig att man faktiskt gör slag i saken på stående fot och köper med sig två plantor hem.


Orange vill jag helst inte ha i mina rabatter, men i köksträdgården tycker jag att man kommer undan med lite knalliga färger. Det passar rentav riktigt bra! Dessutom kommer den matcha krassen fint när den blommar lite senare i sommar. 


Om någon undrar över den flagnande trädgårdsmöbeln, så är det ett av semesterns projekt. Färg köpte jag redan i höstas, så det är bara att sätta igång någon dag när andan faller på. Om andan faller på...

3 kommentarer:

  1. Småblommig tagetes är fint. Nu blev jag lite inspirerad att skaffa mig en sån blomsterkorg själv! :-) Fin midsommarvecka till dig.

    SvaraRadera
  2. Och skulle andan inte falla på är de vackra även när de är slitna! Himla fina blommor dessutom. Liza

    SvaraRadera
  3. Jag såg också småblommiga tagetes på handelsträdgården och tyckte dom var söta , har aldrig sett såna förr vad jag kan minnas.
    Precis som du så har jag inte mycket gult i rabatterna...någon enstaka blomma som varit sen innan vi flyttade hit bara....Men i pallkragarna brukar jag så ringblommor och ibland solrosor i samma del av trädgården. Och en och annan påsklilja kikar fram sent på våren. Möblerna är väldans charmiga men dom kanske klarar sig bättre med lite ny färg förstås.
    Ha en härlig semester! Kram/ Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!