fredag 26 augusti 2016

Bukett nummer två

Ny fredag = ny blombukett. Den är verkligen makalöst lyxig, den där bukettprenumerationen! Jag bara visar mig i dörren på byns finaste lilla blomsteraffär, så hämtas det fram en färdig bukett bakom butiksdisken. Veckans uppsättning är verkligen ett makalöst augustifyrverkeri. Så vackert!


De blommor som överlevt i förra veckans bukett räddar jag över till en annan fiffig liten vas, som jag får visa en annan dag. Nu ska jag gå ut och hitta skugga och lägga mig där och päfta lite grann. Termometern visar högsommarvärme, och hjärnan kokar efter en biltur in till Kristianstad och tillbaks. Men man ska inte klaga; det gäller nog snarare att njuta medan det varar.

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk idé av din man att beställa så vackra blomsterbuketter till dig. Kanske ska jag ta och tipsa maken !
    Ha det så gott och njut av blommorna !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!