fredag 12 augusti 2016

Fönster ovanför diskbänken

Innan vi köpte hus drömde jag alltid om ett kök som hade ett fönster ovanför diskbänken. Ni vet, så där så att man kan stå där och titta ut, samtidigt som man tar itu med disken. Nu har jag just precis ett sådant fönster, och tänk så himla mycket lättare det går att diska. 


Så här på sommaren börjar jag alltid diskbänksysslorna med att öppna det där fönstret på vid gavel. Sedan går jag ut i trädgården och klipper en ros, som jag sedan sätter i en liten vas på fönsterbrädan. Resten är rena rama meditationen. Vem behöver en diskmaskin, när man har ett sådant fönster?

3 kommentarer:

  1. Samma önskan har jag också alltid haft om fönster ovanför diskbänken. I stugan kan jag vrida huvudet till höger och där ser jag havet genom fönstret, det sitter ovanför arbetsbänken och det är inte så illa.
    Fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Underbart !!
    Vilket bra sätt att börja diskstunden på - här snackar vi verkligen mindfullnes !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Ja du, den önskan har jag också. Dels pga att jag tycker det är fint och mysigt och även för att få in mera ljus i vårat ibland halvmurriga kök....får se om vi köper annat hus eller gör något åt detta.....Ja vem bryr sig om diskmaskin när ni har så härligt!
    Kram/ Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!