fredag 23 september 2016

Fyra fredagsbilder

Bokmässan erbjuder rejält med inspiration även för oss trädgårdsnördar. Jag köpte med mig en alldeles nyutkommen bok hem: "Trädgårdslegender" av journalisten Lisa Ising. I boken porträtteras tio svenska trädgårdsprofiler (bl.a. Signe Persson-Melin, Peter Englander och Hannu Sarenstam) och deras trädgårdar. En riktigt trevlig bok, både att läsa och att bara sitta och bläddra i.


I Erikshjälpens monter hittade jag en liten tändsticksask-stor silverbibel. Först tänkte jag att det var en liten pillerask, men den visade sig vara full av små kort med dagliga bibelcitat. Riktigt rart! 


Veckans roligaste citat hittade jag nyss, när jag satt och slöbläddrade i senaste numret av inredningstidningen Sköna Hem (som jag inser nu varför jag aldrig köper i vanliga fall). Vad säger ni om det här? Själv skrattar jag lite fortfarande och tänker att verkligheten onekligen kan se ut på väldigt många olika sätt. Fast fint blev det ju, får jag säga.


På soffbordet står beviset för dagens hittills mest ansträngande (och förmodligen enda) fysiska aktivitet: En tom Ben&Jerrys-burk.  Jag tror minsann jag har lite träningsverk både i högerarmen och i magmusklerna, hihi! Absolut godaste glassorten just nu, if you ask me! (Men dyr... Man får äta den med andakt. Samtidigt som man läser dagens bibelord, kanske.)


Och nu blev det alldeles mörkt ute. Kommer det en regnskur, månntro? Ja minsann, nu smattrar det på rutan! Inte mig emot; jag känner mig mer än redo att välkomna hösten.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, visst var den? Trevlig helg där borta på Gotland!

      Radera
  2. Trädgårdslegender ska jag köpa, är så förtjust i böcker som man kan läsa som en roman och dessutom titta på vackra bilder.
    Har inte besökt bokmässan, det blev stugan med barn och barnbarn och dopp i havet. Imorgon ska vi på skördemässa, det blir fint det.
    Glass är ALDRIG fel!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara hunnit snabbläddra i boken, men den ser väldans trevlig ut.
      Stugliv och dopp i havet låter som ett fullgott alternativ till Bokmässan, tycker jag.
      Ha en skön helg!

      Radera
  3. Oj så mycket jag har att läsa ikapp... Du är en flitig bloggare du. :-) Nåja. Nu har jag nåt att göra en stund. :-)
    Hoppas allt är riktigt bra med dig och att du njuter av dagarna.
    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt bra med mig! Jag gillar lugnet som kommer med hösten, och försöker njuta så mycket jag kan. Hoppas du har en skön helg!

      Radera
  4. Boken ser intressant ut, kanske måste kolla upp den närmare.....
    Och citatet om renovering....ha ha.....ja vad säger man....ETT ÅR.....riktigt roligt faktiskt.:) Hoppas du haft en fin helg!
    Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!