tisdag 22 november 2016

Finfina kottar

Jag kikade in på byns finaste lilla blomsteraffär efter jobbet för att köpa lite oasis och en amaryllis. Floristfröken F hade också tagit hem stora färska kottar av något slag, som jag inte kunde låta bli. De doftar ljuvligt av kåda, och lite kladdiga är de också. Så fina, så fina!


Fotoljuset här hemma är verkligen horribelt så här på vardagarna i november. Mörkt när man går på morgonen och mörkt när man kommer hem. Här har jag fotograferat mot husets vitkalkade murstock, som är synlig i hallen på baksidan, men usch så tråkigt det blir. Jag undviker dock helst blixt så långt det går. 

Nu börjar veckans (tillsammans med "Historieätarna") bästa TV-program: "Det sitter i väggarna" på SVT1. Bäst jag skyndar mig att trycka på publiceraknappen!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga kottar! Undrar vilket träd de kommer ifrån?
    Tittar på Det sitter i väggarna, så intressant och trevligt. Sen blir det Dicte.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måtte vara en rejäl tall kan man tro!
      "Dicte" har jag tyvärr missat helt och hållet, men jag har hört från flera håll att det är en bra serie. Får kanske kolla om avsnitten ligger på nätet.

      Radera
  2. så fint hos deg
    nyt dagene
    klem Eli:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!