lördag 19 november 2016

Griffeltavla

Jag har hängt upp en gammal griffeltavla ovanför spishyllan i köket. Jag köpte den på en loppis under sommaren, men hittade inte någon bra plats för den förrän nu. Så funkar det med mycket jag släpar hem; det hamnar i källaren ett tag, men förr eller senare faller det liksom på plats.


Det hängde en riktig hartass och dinglade i ett snöre från tavlan när jag köpte den. Det var säkert en alldeles utmärkt tavelsudd en gång i tiden, men det kändes lite för creepy för mig, så jag tog bort den. Det finns ändå gränser för galenskap. Till och med för Fröken Grön...

1 kommentar:

  1. Tavlan är nog ganska gammal eftersom det fanns en vidhängande hartass, när använde man en hartass tro? Har också liten griffeltavla i köket, en väldans bra uppfinning och dessutom miljövänligt.
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!