onsdag 23 november 2016

Kålbladstallrikar

Ni som har följt bloggen ett tag vet ju att jag har snöat in på vackra gröna saker i allmänhet och grönglaserad keramik från Upsala Ekeby i synnerhet. Gefle har också saker i grön glasyr, men av någon anledning tycker jag ofta att de grejerna inte är riktigt lika fina i färgen. Fast nu har jag gått och förälskat mig lite grann i serien "Kålblad" av Ruben Wallström för just Gefle. 

Bild från Tradera

Hur coolt vore det inte att äta fruktsallad på en sådan här? Och jordgubbstårta! Eller varför inte använda de små assietterna som silltallrik till jul? Jag tror alldeles bestämt att det här får bli mitt nya span när jag är på loppis framöver. För gröna tallrikar kan man ju helt enkelt inte få för många av, hihi!

2 kommentarer:

  1. Till sillen skulle de gröna tallrikarna vara perfekt! Jag dukar med jultallrikar (sådana som kom nya varje år och som sattes upp på väggen) till sillen, det tycker jag blir lite roligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju ingen dum idé! Fast de brukar ju inte vara gröna... ;-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!