onsdag 30 november 2016

Lagom pyntat i köket

Jag passade på att sätta upp julgardinerna i köket i lördags kväll, när staken ändå skulle fram. Någon fönsterputsning blev det dock inte, även om det verkligen skulle behövas. Jag försökte fuska lite och körde en omgång glasspray på insidan, men det hjälpte i ärlighetens namn inte så mycket. Men ett par skitiga fönster är väl en världslig sak; det blev ju advent ändå!


Staken heter Nusnäs och har en tvilling som står i söderfönstret i gröna rummet. Den är alldeles lagom stor för våra små fönster. En amaryllis har kommit på plats på fönsterbrädan, plastmattan på golvet är vänd med den vita sidan uppåt, och den gula pinnstolen har bytts mot en i trä, men i övrigt är det inte så mycket som är annorlunda. Lisa Larsons lille Kalle är redan vinterklädd och fin i grön toppluva och vantar. Han ska nog få stå kvar där hela julen!

4 kommentarer:

  1. Ditt hemtrevliga kök! Det märks så väl att du gillar varenda pryl du har och inte strävar efter att ha ett trendigt hem, sånt gillas. Tycker absolut att Kalle ska få stå kvar på sin plats. Jag satte upp julgardiner i köket i helgen och inte putsade jag fönstren, det gick alldeles utmärkt ändå.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint, Eva! Då är vi två som har skitiga rutor men som känner julefrid ändå! ;-)

      Radera
  2. Och jag putsade fönstren men bytte inte gardiner :)
    A-K i Värmland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kompletterar varandra, kära namne! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!