måndag 28 november 2016

Rådjur i plast

I en låda grävde jag fram det lilla rådjuret som jag loppade i Ängelholm förra hösten. Det är nog en leksak från 70-talet skulle jag tro, för den är tillverkad i sådant där konstigt gummimaterial som leksakerna var då. Säkert varken miljövänligt eller hälsosamt, men den är ju så söt.


Idag har jag legat hemma på soffan hela dagen i ett försök att kurera min eländiga hosta och min dimmiga knopp. Jag har fått lite rejälare grejer utskrivet från vårdcentralen, så nu får vi hoppas att det blir ordning på torpet någon gång. Det börjar onekligen bli lite tröttsamt att vara så seg. Men lite "Historieätarna" på TV ikväll piggar nog upp. Till det blir det pizza från frysdisken på Coop och en stor balja Big Pack-glass. Historiskt så det förslår, hihi!

8 kommentarer:

  1. Gulligt rådjur även om det är av plast!
    Bra att du varit hos läkaren och får kurera din hosta!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu håller jag tummarna för att hostmedicinen ska börja göra susen. Börjar bli rastlös...

      Radera
  2. Det är mycket söt! Jag älskar små söta rådjur-prydnader och julprydnader.

    SvaraRadera
  3. Gulligt och jag fördrar absolut rådjur av plast framför de glupska som slår sina lovar runt trädgården, och i med för den delen!
    Här har det också varit seg förkylning den senaste månaden, bet sig fast i lungorna.
    Krya på dig.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Låter som om vi har drabbats av samma åkomma. Vansinnigt långdraget och segt...
    Några riktiga rådjur har vi inte så ofta här i trädgården, tack och lov. Däremot kaniner...

    SvaraRadera
  5. Riktiga rådjur har vi turen att få se från vår veranda. Vackrast alla kategorier om du frågar mig :)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fina att titta på! Men inte så kul när de käkar upp allt i rabatterna. :-(

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!