måndag 17 april 2017

Trollpacka eller påskkärring?

En låda med mina gamla leksaker fick följa med mig hem till Solhäll när mina föräldrar röjde upp på sin vind för något år sedan. En del av grejerna skänkte jag till loppis, men annat hade jag av nostalgiska skäl svårt att göra mig av med. Som den här trollpackan från 70-talet, med löst nickande huvud. Är hon inte den ultimata påskkärringen, så säg! 


Jag minns inte riktigt varifrån hon kommer, men jag misstänker att min mormor och morfar hade något med saken att göra. De hade nämligen en trollgubbe som bodde under TV:n, som jag var mäkta fascinerad av. Att min trollpacka har gröna kläder är absolut ingen slump, för jag ääälskade grönt redan som barn. Mina morföräldar körde omkring i en äppelgrön SAAB under en period, och dessutom hade de en grön toalett och ett grönt handfat i badrummet, vilket jag trodde helt och hållet var för min skull. 


Jamen, ni ser ju! Vem kan motstå det där charmiga leendet? Från och med nu blir trollpackan alldeles garanterat en finfin påsktradition här hemma. Jag ska bara komma ihåg var jag lägger henne, hihi!

3 kommentarer:

  1. Ha ha, garanterat en trollpacka! Undrar just var den kommer ifrån, har aldrig sett något liknande.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Som de där trollen ju! Hon ser snäll ut, så jag tycker att hon ska få en liten rosett i håret nästa påsk- GRÖN förstås! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja jösses nåt sånt har jag inte sett förut....hi hi....klart du måste ha henne kvar!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!