söndag 18 juni 2017

En dag i spa't

Jag och två väninnor har ju som tradition att fira varandras födelsedagar med en gemensam utflykt av något slag. Idag firade vi en 50-årsdag, och då får man ju slå på stort. Det blev en härlig dag i spa't på Hotell Mossbylund, som ligger allra längst söderut i Skurups kommun, längs kustvägen mellan Ystad och Trelleborg. 


Med 23 grader på termometern, blå himmel och strålande sol hängde vi mest i utomhuspoolerna. Det var alldeles lagom mycket folk och inte alls trångt, vilket kändes extra lyxigt. I paketet ingick ett yogapass, men vi hade så mycket att babbla om så vi hoppade faktiskt över det. 


Emellanåt smet vi in till inomhuspoolen, där vattnet var svalare. Som ni ser var det inte många som valde det alternativet idag. 


Den anslutande relaxavdelningen har kommit till sedan jag och maken var här för 1,5 år sedan. Här vilar man gott i de sköna sängarna. 


Utsikten är helt betagande över vajande fält och gröna kullar. 


Och vallmo i mängd!


Om man vill kan man låna en cykel och ta en sväng ner till havet, men det orkade vi inte idag. 


Man kan till och med låna en hund, om man vill ha sällskap på sin promenad!



Miljön på hela hotellet är väldigt charmig, med fina gamla möbler och roliga saker. Vi avslutade med sen brunch i hotellets restaurang. Nu behöver jag absolut inte äta mer idag... 


Hej och tack för den här gången, Mossbylund! Jag kommer gärna tillbaka. 


Och med 8 minuter tillgodo innan stängning rusade jag in på Åbergs Trädgård utanför Ystad, där det alltid finns så himla mycket fint. På samma korta tid hann jag köpa en fin grön betongkruka och några ampelpipörtplantor att ha i. Det var nog nästan tur att jag inte hade mer tid, hihi!


Och nu är jag hemma i "Glesbygd" igen, ren och solbränd. I natt sover jag gott!

3 kommentarer:

  1. Låter underbart! Mossby är mina barndomstrakter, är född i Skivarp så Mossby cyklade vi till varje sommar för att bada. Kanske skulle boka in mig och mannen på Spa:t, ser verkligen härligt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommenderas! Både sett till den trevliga miljön och den fantastiska maten.

      Radera
  2. Mina favoritställen när jag är i mitt hus i Ystad 😄

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!