torsdag 11 januari 2018

Glada ansikten och ett föreläsningstips

I den smala gången mellan sovrummet och hallen på baksidan möts vi dagligen av ett gäng glada ansikten. Där hänger det nämligen några sköna omslagsbrudar från 1956 års upplaga av tidningen "Hela världen". Jag älskar de där ansiktena! Och jag älskar det äppelkindade friska skönhetsidealet, som trots allt verkade råda för 60 år sedan. (Iallafall i den här tidningen.) Egentligen är tjejerna sex stycken, men bara fyra fastnade på bild. Fotovinkeln här är inte den lättaste, om man säger så...


På tal om något helt annat, så läste jag just att historikern Christopher O'Regan (från mitt favorit-TV-program "Det sitter i väggarna") föreläser på Regionmuséet i Kristianstad den 20 januari. Han är ju så himla behaglig att lyssna på, så jag skulle absolut kunna tänka mig att gå dit. Kanske ett tips för fler av er, som bor i krokarna? Mer information om föreläsningen kan du hitta om du klickar HÄR.

1 kommentar:

  1. Ja vad kul med de inramade tidningarna! "Det sitter i väggarna" är ett av mina favoritprogram också, det är sååå intressant att höra historierna bakom gamla hus, men bor nog nån mil för långt ifrån;) Hoppas du kan gå!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!